Babe, you got this. – Wat vond ik van dit boek?

Vandaag is het tijd voor een artikel wat jullie nog niet gewend zijn. Namelijk… *tromgeroffel* een soort ‘book review’. Ik kreeg vorige week het nieuwe boek; ‘Babe, you got this.‘ binnen van Martje Haverkamp en Emilie Sobels en nu heb ik hem al uit! Dus het is tijd om daar iets over te schrijven.

Babe, you got this.

Nog even iets meer over de schrijfsters van dit boek. Martje Haverkamp is namelijk nog maar 23 jaar oud en heeft al dingen gedaan waar je ‘u’ tegen zegt. Zo heeft ze bijvoorbeeld al gewerkt voor de Glamour en de Fashionista én was ze het afgelopen weekend in Oostenrijk om naar Max Verstappen te kijken. Little did they know dat Max niet verder kwam dan de eerste bocht. I feel you. Afijn, een beetje jaloers zijn op Martje is oké.

Emilie Sobels, 29 jaar, startte in 2015 een nieuw bedrijf genaamd; Hashtag Workmode. Hier verhuurd ze werkruimtes aan girlbosses. De place to be om te netwerken dus. Hashtag Workmode herken je misschien wel. Blogger en vlogger; Jamie Li huurt daar namelijk een werkruimte. Inmiddels heeft Amsterdam twee locaties waar je een terecht kunt. Woon je in de buurt van Rotterdam? Prima, want ook daar is sinds kort een vestiging geopend.

Babe, you got this.- wat vond ik van dit boek?

En nu iets over het boek!

Ik ben de laatste tijd helemaal into boeken met inspirerende ondernemersverhalen. Zo ben ik mega fan van Annic van Wonderen en de boeken van Anna Nooshin vind ik ook enorm inspirerend. Ik was dan ook meteen mega enthousiast toen ik de Instagram-post zag met de aankondiging van dit boek.

Het boek is, zoals je hierboven al kon lezen, geschreven door Martje Haverkamp en Emilie Sobels. Twee jonge ondernemende vrouwen die onze vragen begrijpen en daarom hebben zij om advies gevraagd aan 23 échte ‘girlbosses’, zoals zij dat zelf noemen. Even een paar girlbosses op een rij; Mariëlle Smit en Lotte Brunninkhuis van Make my event, Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van LINDA. meiden en adjunct-hoofdredacteur van LINDA. Nicole Huisman, onder andere stylist, Hanna Verboom, actrice en oprichter van Cinetree en Get it done. En ga zo maar door!

Mijn mening

Het liefst vertel ik je alles. Vanaf de eerste letter tot aan de laatste maar dan is het niet leuk meer. Ik ben van mening dat je hem zelf moet kopen want het is écht een leuk boek. Zelf moest ik er wel even inkomen omdat ik de opmaak anders had verwacht. Ik dacht dat het per girlboss ging maar het gaat eigenlijk per vraag en dat is misschien nog wel handiger. Zo kun je het later gemakkelijk teruglezen als je even vastloopt. Ik vind het echt een boek wat jaren op je bureau kan blijven liggen, zodat je er iedere keer weer even doorheen kunt bladeren als je twijfelt over iets. De girlbosses zijn heel eerlijk en ook niet bang om toe te geven dat sommige dingen bijvoorbeeld echt lastig zijn en dat niet alles in één keer goed kan gaan. Van fouten leer je.

Enthousiast geworden? Wel toch? Zoals Martje en Emilie het zelf zeggen….. Het zijn 240 pagina’s inspiratie voor jouw weg naar succes. Want Babes? We got this

Je kunt hem hier kopen!

Liever een Ebook voor op je iPad?